måndag 17 oktober 2011

Målning i går och dan före det och den innan och ... tapetsering i dag


Först ett varv, och så ett till, och ett tredje ... och ett fjärde ... men nu måste väl ändå taken vara färdigmålade snart. David, den hjälten, har målat vart enda varv själv!! Fast, han har haft hjälp av ett par andra hjältar vid ett par av strykningarna, icke att förglömma. Men i det stora hela är det han som burit hela uppgiften på sina skuldror. Jo, det märks .. för när jag och Nisse kom till hans arbete i dag, satt han bakåtlutad på stolen med armarna bakom huvudet, vickade på nacken och grinade illa ... "alltså jag förstår inte vad jag har gjort ... jag har så ooooont" ... konstigt? Nej! Ibland är det tur att vissa glömmer fort och att sådan värk går över snabbt. Och ibland har någon tur som är både kort och höjdrädd.


Tapetsering det gillar jag där emot, då är jag inte för kort längre och så har man ju en vägg att hålla sig i ;) Nu heter det ju visserligen inte tapetsering, det är ett helt annat hantverk, men ni förstår nog vad jag menar. Nisse och jag har blivit lite av ett tapetserande team här på Fågelvägen. Det har ju limmats upp några våder under den senaste tiden. Så vi tänkte fortsätta sammarbetet upp i Starred. Idag fungerade det dock inte lika bra som vanligt. Nisse tog sig plötsligt lite väl stor frihet, han kanske börjar tro lite mycket om sig själv? Vad HAN tror vet jag egentligen inte men JAG tror i alla fall att jag i det närmaste ägnade mer tid åt att plocka ner honom från stegen, flytta på kniven, rädda tapetklisterhinken, hämta tillbaka tapetrullen och leta reda på tapetskrapen som han hela tiden bar iväg. När jag vände mig om och fick se hur han gick omkring med den 1,5 meter långa käppen med klisterrollern på, och rollade det spåniga och skräpiga golvet, då fick jag nog och packade ihop ... så, jättemycket tapetsering hann vi inte med. Men det lilla som blev visade att det nog kommer att bli väldigt fint :):). Och det är verkligen inte bara vår (vi som arbetat) förtjänst ... jag undrar om det går att misslyckas med ett sådant råmaterial som detta hus :):).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar