lördag 1 oktober 2011

Mitt stora runda bord.

Har jag inte alltid önskat mig ett runt bord? Jo, det har jag och tänk att just idag fick jag ett! Det är dessutom inget vanligt litet runt bord, det är ett riktigt stort exemplar, med rejäla ben. Tunna, smala, smidigt svarvade ben hade kanske varit en smäckrare syn men detta står ju stadigt i stället. Och tur är väl det eftersom man måste klättra upp på det för att nå och komma åt att skura över allt. Invigt det har vi gjort, med många glada fina människor omkring. Jippie, vilket bra bord, som kan rymma många kära! ... men jag fick ju inte bara ett bord idag utan även de fönster jag önskat, de golv, de tak, de rum, den utsikt ... det HUS jag har önskat!! Åh vad spännande att se hur framtiden kommer att formas ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar