söndag 20 november 2011

Just nu ligger ambitionsnivån på "överlevna"

Det såg ut att bli så fint ... jag njöt av alla tomma och rena ytor ...

Sedan kom alla grejer ... kaos!

Stiltje i allt målande och fixande. Man glömmer så lätt att all tid i normala fall brukar upptas av vardagliga ting, och livet i Starred är inget undantag.
Vardagen kommer, som ett brev på posten ... att man glömt bort att göra adressändring, det spelar ingen roll. Ska vi äta fil? Åh, då är det bra med djuptallrikar ... hmmm var? Och man vill gå ut, men var är mina kläder? Var är barnens skor? Var har vi handskar? Fleeströjor? "Jag vet att jag la mössan här" ... men oj "här" är bortburet och står plötsligt "där", under den andra den där som ser lika dan ut ... som alla andra ... Dags för lite fest, det kom plötsligt! Var är den där viktiga kartongen med alla mina "fina" kläder då? En spegel! Det skulle ha varit trevligt att se sig i ... tror jag ... Hostmedicin, hittad! Men doseringssprutan då?! Och var är den där påsen som vi så ordentligt lade ALLA små pluttar för att sätta upp hyllplanen i billybokhyllorna med???
När allt är på samma ställe undrar man plötsigt "vart är allt?" .. jo men det är ju "HÄR!" ... där allt annat är ... det skulle inte ens kunna undgå en blind att grejerna finns på plats, men hitta ... det gör man inte! Om det är svårt att hänga med så är det bara just så det är ... virrvarr.
Hjälpen, den kan jag inte klaga på ... det har jag nämligen hur mycket som helst utav! Med en egen liten Nisse i huset får inte mycket ligga i kartong allt för länge, syster hjälper också gladerligen till hon med.

Men om vi struntar i allt det där jobbiga och låtsas att allt som måste göras ska bli gjort ändå, att allt kommer på plast av sig själv. Då kan man ha det bara mysigt ett tag! Som här, hela familjen, iklädda bästa starredskostymerna, samlad kring kompostkvarnen, fascinerade över dess styrka! Den synen är väl njutbar?!
Eller denna, en spontanfest bland fogskumsflaskor och kattmatspåsar ... jag tror inte att någon såg just dessa. Nu är det kanske lite synd att inte alla de glada människorna syns på bilden, men de finns där :)


Nästa helg är det advent. Då önskar jag att vi har tvättade fönster, ljusstakar och gardiner i köket, men vi får se ... för en installerad tvättmaskin känns viktigare ur överlevnadssynpunkt och går därför före i prioriteringsordningen. Hur trist det än må låta så kommer jag i alla fall att jubla när den är på plats.

Och vad som än händer så lovar jag att, pepparkakor det ska vi baka och stjärna, det SKA VI HA!

Så flyter livet vidare i Starred ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar