onsdag 21 december 2011

Här har jag gått omkring och önskat att jag hade EN ...

... och så visar det sig att jag har TVÅ!

Jag lyfte på lite bråte, några gamla korgar, brädbitar och sopsäckar i vedboden ... och där längst in, dit vi inte hunnit ännu, där uppenbarande de sig! Ett par sparkar! Vilken lycka! Vi måste genast ut och sparka!


Men hur fäster man upp två barn på en spark? Det här skulle kunna bli hur farligt som helst när vi ska susa fram på Starredsvägarna. Det har vi redan erfarit. Vi lyckades, men det blev en lite vinglig färd. Nisse åt ena hållet och Anna-Klara åt det andra.


Mamma fick kämpa ... varannan gång skjuta på och varannan gång lyfta och dra i framkant. Man ska nog sparka där det är plogat ;). Någon slags fastspänningsannordning måste utformas! Det är ju jättelätt hänt att man faller ner mellan medarna, framför sitsen, om man har en busig lillebror som sitter och trycker på där bak. Farligt på riktigt om man har fart!!!

Vi lyckades i alla fall ta oss till skogen (som om vi inte redan var där ;)) för att plocka tre små granar. En var. Nu ska vi pynta!


Det finns mycket outforskat här ... det kliar i fingrarna. Undra vad nästa skatt blir?

Vänta nu ... kan det vara så att jag har TRE? ... det verkar lurt ...

Vårt hus sett från "skogen". Det ser ju rätt så litet ut i det stora sammanhanget.


En liten söt Nisse!

3 kommentarer:

  1. Allt ser så underbart ut och jag kan inte tänka mig att det inte är det! :) bilden med trädet framför huset är magisk!! /eva

    SvaraRadera
  2. Det är lika så bra att du vänjer dig vid att i huset i Starred finns det inte en av någonting (i sådana fall är det ett rent misstag, eller att någon av oss i familjen tagit den andra). Det finns minst 2 av allt oftast fler./ Melica

    SvaraRadera
  3. Eva det är det!
    Melica jag börjar förstå det :) ... och vi fortsätter rent spontant i samma anda. Det finns nog risk för att det här huset fylls upp igen. Å vad vi trivs!

    SvaraRadera