torsdag 26 januari 2012

Återupplivar mitt badrum ...

... åter igen. Hur många gånger kan det vara praktiskt möjligt?

I går var vi på Ikea och handlade en till balja. Är 65 kronor priset på det badkar som vi behöver, så kan vi minsann unna oss varsitt istället för att sitta och trängas. Ja, det blev förstås lite till, när jag ändå var där ;). I kassakön började jag att räkna efter vad kalaset skulle gå på och naturligtvis beklagade jag mig över slutsumman. "Oj, oj, flera hundra kronor" och då hade jag ändå skippat badrumsspegeln eftersom den kostade ett par hundra den med. "Ja, du skulle ju kunna gå in på Marbodal och beställa dig en badrumsinredning ..." sa Sofia "... så får du se vad det landar på" ;) Sant! Man är ju inte speciellt dyr i drift om man tänker efter.


Så här otroligt flott blev det ;). På förra stället hade vi helkaklat och bubbelbadkar ... dvs bubbelpool för sådana som är en 70-80 cm höga. Det kan man tycka är lyx, men det går ändå inte upp emot detta. Ett äkta 70-talsbadrum! som dessutom är dubbelt så stort som det förra, och kanske tre gånger så stort som det flickrum jag hade under min uppväxt. Det jag vill komma fram till är att dess möjligheter går alltså inte av för hackor! Men vi spar på krutet till rätt tillfälle.

2 kommentarer: