onsdag 11 januari 2012

Bråda dagar nu!

Ett upp å ner vänt hus skall ställas till rätta, för på lördag är det treårskalas! Jag vill inte bara hinna städa, handla och baka. Jag vill även hinna måla möbler, sy kuddar, tapetsera lite, sätta upp tavlor och hyllor också. Och så skulle mamma kunna få hinna väva tre långa mattor till mitt kök ;). Allt det där som jag inte har hunnit på de månader vi bott vore det ju fantastiskt bra om jag hann nu på tre dagar ...


Hmm ... eller ska jag bara plocka ihop, diska, dammsuga, flytta några tidnings- och klädhögar, bära bort några kartonger? Nöja mig så? För det viktigaste måste väl ändå vara att jag lägger energi på att tillverka presenter och förbereder ett gott och roligt kalas ... eller?

Det finns alltså risk för att gästerna åter igen, precis som vanligt, får blunda för dammråttor och tidningshögar, ta det som det är och bara vara glada i alla fall. Det brukar ni ju i vanliga fall vara så bra på kära vänner ... så varför skulle det inte gå bra även denna gång? :)

4 kommentarer:

  1. Du har ju precis lika orealistiska att göra-listor som jag brukar ha mellan varven. :) Dumt bara att de sakerna som kan vänta ett tag till oftast är mycket roligare än de som måste göras.

    SvaraRadera
  2. Precis! :) ... och att de får vänta så länge att det finns risk för att de aldrig blir gjorda ...

    SvaraRadera
  3. Det är klart det går bra! Vi gillar dammråttor, men farmförallt gillar vi er så mycket att vi inte ser de :-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Va bra! :D ... och det samma, så fort ni har kommit så glömmer jag också dammråttorna :)

    SvaraRadera