måndag 30 januari 2012

Ny vecka, nyfyllt kylskåp!

Det liknar nästan mejeridisken på Ica när man kollar in.

Här ska vi inte behöva gå hungriga. Allt det viktiga är på plats, mjölk, fil, smör, ägg och lite annat. Sån fantasi har vi! ;)

Nu har Milko, vårt mejeri, köpts upp av Arla. Vad innebär det? Jag vet inte riktigt, men jag känner på mig att jag inte gillar det i alla fall. Tidigare har jag, så långt det har varit möjligt, varit noga med att handla Milkoprodukter. För att gynna våra bönder här i trakten. Jag är mån om att vi ska behålla ett öppet landskap och ett levande jordbruk även här i Västernorrland.
  
Jag handlade tydligen inte nog mycket ;(

Jag minns när jag var liten, och vi skulle åka till min faster några kilometer (kanske en mil) bort, då tävlade alltid jag och min storasyster Maria om vem som kunde räkna flest djur på sin sida av vägen ... den sida man satt närmast. Överallt gick kor och hästar och betade. Maria vann för det mesta, jag undrar om hon inte visste på förhand vilken sida hon skulle välja ;))). Nu ser man inte en ko så långt ögat kan nå. En och annan häst finns dock.

Men vem vet, jag är inte så insatt i frågan om mejeriihopslagningar, det kanske är något som blir till det bättre i förlängningen? Hmmm ... ?

1 kommentar:

  1. Tror du har helt rätt feeling där... det företag du kan välja att supporta är Norrmejerier! Garanterat från norr... med Arla kan det ju komma från lite var som helst.
    Så, nog med reklam!
    (härligt med välfyllt kylskåp i alla fall!)
    /Sofia

    SvaraRadera