onsdag 18 januari 2012

Tre virkande tjejjer och en sovande lillkille ...

 "Mamma, ja vill åsså suuu, ja vill åsså suuu ...!"
Så låter det hela tiden nu så fort jag tar fram något litet handarbete och tror att jag ska kunna fixa med något ett litet slag. Det är väl bara att fixa något så hon kan "su", helt enkelt ... varför skulle jag inte?

Igår tappade hon bort en nål i lekrummet, spännande ... undra om den ligger i den mjuka lurviga mattan ... eller i någon säng? Om, så är fallet så lär vi väl märka :P.

Idag lyckades hon också tappa bort nålen minst hundra gånger, trots att jag tänkte att "NU ska jag ha koll" och hon fick sitta stilla vid köksbordet hela tiden medan hon arbetade. Men vi hittade den. Ända tills sista gången hon tappade den ;). Nu är den helt borta.

Typiskt att tråden skall åka ur nålen hela tiden. Men med tungan rätt i munnen så ska det nog fixa sig.

En liten bakelse blev vårt gemensamma projekt. Det blir nog fler sådana projekt här framöver! :)

Den tredje virkande tjejen var Sofia. Åh vad mysigt vi hade när vi satt där och virkade i takt med köksklockans rogivande pendelslag.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt det verkar! Plötsligt känner jag mig alldeles elak som inte låter barnen här börja innan dom passerat femårsstrecket. Just nu är det liksom fullt tillräckligt att manövrera nybörjarsexåring o nybörjarsjuåring.

    SvaraRadera
  2. Ååå du är inte elak ... du är nog smart som har lite självbevarelsedrift :)
    Haha!

    SvaraRadera