onsdag 16 maj 2012

En liten skönhetsoperation kan man väl kosta på sig?

... nej såklart inte på mig ... även om jag också håller på att bli lite porös och pösig, på mina ställen, så är det vedboden som vi lägger krutet på.
Jag kallar det skönhetsoperation eftersom det bara är ytan som fixas, operationen kommer knappast att ge den ett längre liv i annat avseende än att vi kanske kan låta den stå kvar ett litet tag till.


Jag önskar ofta att jag skulle ha tagit bättre "före-bilder", det glömmer jag och så kan jag inte visa på förändringen sedan. Nu har jag redan börjat att måla, men visst ser man i bortre kanten att den sjunger på sista versen.

Att den är utrutten i nederkant är ingen överdrift.

Vi har redan tidigare rensat, eldat och burit bort massor av bråte som låg mot väggen. Det är förstås den som orsakat skadan. I kväll har jag grävt bort det "sista" och i  morgon ska jag fortsätta förvandlingen. Det kliar i fingrarna, jag vill helst NU!! Men nu är det dags för annat.

David han fixar fint, "regn och vindtätt kring vår nya groventré. Här skall det inte bli något fall för argasnickaren. Tur att vi har sett alla avsnitt så att vi är riktigt avskräckta.

Visst blir det fint!? Men den över brädan i dörrfodret skall bytas mot en längre, hälsar han.

När nya, nymålade,  brädor kommer på plats inser man ganska snart att det skulle bli väldigt fint om vi målade om hela huset. Projekten avlöser varandra. :P

1 kommentar:

  1. Va fint det blev! :) Duktigt gjort att avsluta det påbörjade projektet...
    Kram!

    SvaraRadera