söndag 13 maj 2012

Här ser ni grabben ...

... som har fixat gräsklipp till mamma ... jag menar som har klippt gräsmattor halva dagen. Och som har fått sitt första sommarjobb, som förste gräsklippare både här hemma och hos grannen. Visst ser väl det ut att passa? ;)

Vi har haft en mycket härlig dag ute i dag. Jag har hunnit gräva om rabatten utanför husgaveln. Krattat och samlat ihop gräsklipp. David har schaktat ut några jordhögar som låg och var i vägen i trädgården, de kom till när vi grävde ner vår värmekulvert. Vi hann också bygga en liten mur av de stenar som kommit upp i samband med grävningen. Oj, vad fort det går att fixa saker med en traktor, men oj vad mycket skada den också kan göra på kort tid. Gräsmattan var lite spårig innan men nu är den sju resor värre. Det måste skaffas matjord, jämnas till och sås eller rullas ut nytt gräs.

Ja, det var fler killar som blev glada när de fick köra traktor ... nämligen samtliga. Jag tog mig en sväng jag med, då vid Davids sidan. Men sedan nöjde jag mig med att stå bredvid och dirigera ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar