måndag 9 juli 2012

Bönstöd

I morse var vi ute i regnet och räddade ladugårdsväggen ifrån sly som växer för nära. Vi hade full regnmundering, så man tycker att vi borde gå säkra från myggen också, men nej.
Titta på stackars lilla Nisses panna, helt stampad, och Anna-Klara och jag ser liknande ut. Jag tror att det är knotten som anfallit oss denna gång, det är helt gräsligt. De biter i ögonen till och med. All hud som varit blottad bränner som eld.

Nu på eftermiddagen tog vi vara på slyn som vi rensat bort. Jag skalade grenarna och satte upp dem som stöd för bönorna i landet. Jag hade egentligen tänkt mig en lite mer avancerad klätterlösning för dessa, men varför krångla till det? Och när materialen bara låg där på gräsmattan intill var det en självklar lösning. Jag surrade först med ståltråd och lindade sedan om barken som jag tagit bort.



Det var inte bara jag som tyckte att denna arkad blev lyckad.

Hoppas bara bönorna gillar den också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar