torsdag 19 juli 2012

Det känns som om vi har jobbat både dag och natt i en evighet nu. Men det är bara i en vecka.

I vilket fall så har vi fått väldigt mycket gjort och vi är väldigt trötta.

Vi har haft snickare Lasse hos oss och när han och David är i farten så händer det grejer. Lasses barn har också varit med och hjälpt till. Och i dag hade vi barnvakt så även jag kunde vara med i bygget. Det är ju så roligt att vara med! Egentligen önskar jag att jag kunde vara det hela tiden, på alla moment. Men jag är glad för det som blir.

Det vi gjorde idag var alldeles nytt för mig. Armering till grundplattan och så najade fast golvvärmeslangen. Ni som gjort detta jobb förr vet hur det känns i ryggen efteråt.
Tre olika slingor med varmvatten kommer att värma oss i vintet ... plus de i elementen. David provtrycker dem just nu. I morgon kommer betongbilen. Över fyra kubikmeter betong skall pumpas in.

Nu måste vi sova snabbt om vi skall ha en chans att klara av morgondagen. :)
Sov gott önskar två trötta men glada själar ...


1 kommentar:

  1. Oj va spännande! (trodde jag förresten aldrig jag skulle säga (och mena!!!) när det handlade om golv och betong!)
    Vi kommer och tittar nån dag!
    Kram

    SvaraRadera