söndag 8 juli 2012

Dra in gruset!

I vanliga fall brukar det ju vara ... "Dra INTE in gruset!" ... som ljuder, så att väggarna skälver ... ;) men nu gör vi lite tvärt om ... för skojs skull ... eller nåt ...


Lass på lass, och sådan far sådan son, se bara på minspelet, och så de sliter ... och så morsan då som står och tar emot, krattar ut.

Nu ska grunden fyllas med grus. 13 ton levererades i går och ett lass på 6-7 ton hade vi redan sedan tidigare, vi hoppas att det räcker. David räknade ut att han skulle dra in 140 skottkärror i tvättstugan. Jag vet inte riktigt vad han slutade på i går kväll, men grunden blev nästan full och mör var han när vi satt kring fikabordet ... eller totalt knäckt om jag skall säga som det verkligen var.

Det var då som Jonathan och David börjar prata om muskler och om vem som är starkast och jag hör Jonathan säga att ... "ja, men mammas muskler SYNS ju" ;) är det det som kallas för ett slag under bältet, när man har jobbat så tappert och gjort allt det tunga själv? (observera att detta var hans ord och inte mina och jag ser ju rätt så tam ut på bilden). Verkligheten är den att jag, en stund under dagen, tänkte byta av David men insåg att jag inte ens kunde rubba kärran ... så ... vi fortsatte i vilket fall med den arbetsfördelning som vi inlett arbetet med, tryggt och bra. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar