torsdag 26 juli 2012

Ett härligt dagsverke - en stentrappa!

I det närmaste helt planlöst arbete. Jag hann aldrig med att skissa, vi testade oss fram istället.

Vi hittade ett nergrävt och övervuxet stenblock. "Snyggt!" tyckte jag ... och David lika så ... "men omöjligt att flytta på förstås" ... "vi kan ta traktorn och lyfta med" sa David. Men traktorn orkade inte. Då tog vi den flera tusenårigt gamla "enkla maskinen" istället - hävstången. Och vet ni det fungerade! I över fyra timmar har David och jag kämpat med EN och SAMMA sten. På tjurighet kommer man långt, och tillslut fick vi den dit vi ville.


Sedan gick jobbet som en dans. Ni vet, när man har lyftat en sådan väääldigt stor sten så känns alla andra stora stenar plötsligt väldigt små och hanterbara.

Anna-Klara och jag har lagt stenpussel och skottat grus nu på kvällskvisten. Superkul!

Och tolv timmar senare står jag nu här på min stentrappa.

Den är inte helt färdig dock men den tar sig ;) Och den har inte kostat oss en enda krona, inte ens en liten tår, bara några droppar svett ... men jag köpte deo i går så de svettdropparna måste ha kommit i från David ;)


4 kommentarer:

  1. Fint! Bra kämpat!

    SvaraRadera
  2. Blev precis kär i trappen :D Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Wow, fint! Bra jobbat av er.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! :) Jag är också kär i den :)))
    Vi måste bara lösa det här med hur den skall se ut längst in vid väggen ...

    SvaraRadera