söndag 1 juli 2012

Poppis loppis i Viksjö!

Förra gången vi var där var vi i stort sätt ensamma, men idag var parkeringen proppad. Och det kan man förstå när man kommer in och möts av en så härligt äkta loppis, massor av dammiga pryttlar till låga priser.


Den där provdockan borde man kanske slå till på, det tyckte Anna-Klara också, men inte plånboken. Den kostade 1000 kronor! Den var nog dyrast på stället. Mössan var Anna-Klara sugen på, men den la vi också tillbaka.

Vi gjorde några småfynd i stället. Anna-Klara köpte denna lilla vattenkanna ... "titta vad söööt, mamma!" ... 10 kronor, såklart att hon fick den. Nu vattnar och vattnar hon.

Jag köpte en rolig lampskärm, plastpärlarbete. Jag tror att den kommer att lysa jättefint! Jag har redan tvättat den i yes, nu skall bara foten målas om lite så är den färdig för användning.

Och så köpte jag en hel drös med stickor, strumpstickor och virknålar för 10 kronor. Det måste man ju säga är ett bra pris.
Anna-Klara och jag känner oss nöjda med dagens besök på Viksjös loppis.

5 kommentarer:

  1. Superfin lampskärm! Tänk att den där loppisen har jag aldrig varit på, detta trots att min make under åren som kyrkovaktmästare var en flitig besökare..
    Och du psst, gällande provdockan, drar mej till minnes att svärmor talade om den redan för 7- 8 år sen... Du hinner nog både tänka efter och spara ihop?...
    Love you!
    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ju sagt det jag med. Kom hit nu i veckan så åker vi dit. Jag har några andra trevliga resmål på lut också, jag har just inlett ett stort undersökande arbete av vad närområdet har att erbjuda och sällskap mottages med glädje!
      Love you too!

      Radera
  2. Vad kul att jag kom in på din blogg! :) Du vet inte vem jag är men jag minns dig och din söta dotter som mitt upp i letande på vår loppis blev kissnödig. Och skogen passade bra för det besöket! :) Och lampan ÄR underbar. Roligt att läsa att du tycker om vår loppis i Viksjö. värmer gott det i hjärtat. // Lisa. Viksjö gammla skolas loppis. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var roligt! Hur hittade du den? Bara spännande att höra :)
      Jag gillar verkligen er loppis så vi kommer snart igen!
      /Anna

      Radera
    2. Haha lite smått lustigt. Satt och lekte med datorn och tänkte jag skulle söka på loppis i Viksjö och Hamsta. Då kom din blogg bla. upp. Nyfiken som man är så läste jag och kom i håg dig och din söta dotter. :)

      Tack och ni är så välkommen tillbaka. //Lisa.

      Radera