fredag 7 december 2012

Var dag är en sällsam gåva, en skimrande möjlighet.

Ny dag! Full av möjligheter!! Jippiii!!!
Jaha ... har du också en massa "måsten" som gör att det mesta snarare känns Omöjligt? Så varför inte fortsätta så, att bara gå och gå och harvar på i samma, dag efter dag, år efter år ... och tycka lite synd om sig själv som grädden på moset?

Observera att nu pratar jag inte om just dig. Det var snarare kanske mig ... eller någon annan som känner igen sig. Just därför att det faktiskt inte alltid ÄR så lätt. Men ju snabbare man inser och tar till sig det där med att "var sak har sin tid" och att man själv bär ansvaret för sitt eget mående (det kan man inte lägga över på någon annan), desto enklare går det att se alla möjligheter som finns just där du står.

Och vet ni vad jag tycker är så härligt? Jo, det är när man plötsligt inser att det där harveriet, det som jag redan håller på med, faktiskt ÄR just det som jag verkligen vill göra. Och att varje ny dag ger mig möjlighet att utveckla mitt harveri till det jag önskar!


Ja, ja ... om du nu tycker att jag tramsar så kan du ju tycka att det är ett snyggt tryck i alla fall :) Med ett budskap som du får tolka, känna och tänka precis som DU vill omkring. Finns i två färger, som syns här.

Jag har satt mitt i köket, ovanför diskbänken. Det är bland annat där jag har mitt "företag för stunden" med andra ord där jag ofta harvar.
Men varför inte låta det bli det första du ser när du slår upp dina ögon på morgonen, i sovrummet? Eller på toa? Alltså jag menar inte att du ska blunda ända tills du kommer in på toa. Nej, jag tänker att där kanske du har tid för lite eftertanke? Och då kan det vara en bra placering. Eller i hallen? Då finns det eventuellt möjlighet att du varje ny dag ger dig iväg som en positiv människa på jakt efter nya skimrande möjligheter! ;)

Kom igen nu! Hitta och ta vara på möjligheterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar