fredag 8 mars 2013

Njut av fredag förmiddag!

Snart ska vi ut på "fjället" och njuta av solen. Vi har nämligen fått ett eget kalfjäll efter avverkningen. Säg vad vi INTE har i Starred ;-) ... jag menar, kan inte vi ta oss till fjället så får vi väl ta fjället till oss ... (fantasi har vi gott om).

Här om eftermiddagen när jag kom upp i mitt arbetsrum kände jag att något kändes så annorlunda. "Har jag tagit ner gardinerna?" började jag undra men insåg snabbt att jag aldrig haft några. Det var ett helt annat ljus i rummet, en ny känsla. Då förstod jag att det var eftermiddagssolen som nådde fram. Den ligger ju ganska lågt såhär års och har därför inte nått oss tidigare.  Men när nu skogen är nedtagen är förutsättningarna andra.

Nu är det visserligen bara förmiddag och då kan vi alltid njuta av sol ... under soliga dagar. Njuta av sol i barnkammaren. Njuta av sol på kökssoffan. Njuta av solvarma nappar (jag förstår om inte alla riktigt kan ta till sig den njutningen). Njuta av sol vid köksbordet ... och njuta av tanken på att vi snart får njuta av sol i hängmattan!




Ulla var över och lånade ut en bok till mig.
Tack för påminnelsen!

Jag behöver ju inte kommentera för ni kan ju läsa själva :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar