fredag 26 april 2013

Lantbrevbärning vilken grej!

Inte nog med att man får paketen burna ända in i hallen hemma. Brevbäraren kommer dessutom in och hjälper till att sätta på frimärken och väntar tills man har hunnit skriva på adresser till alla adressaterna. Och så bjuder han på pepptalk. "Det här huset har en sådan själ, det känner jag bara jag kommer i närheten!" och "Det gör väl ingenting att man har lera i hallen ... det är ju därför du bor på landet!", jaha ... jag som trodde att det var tvärt om ... alltså att jag hade lera i hallen för att jag bor på landet och inte att jag bor på landet för att jag ska få ha lera i hallen ... men vad bra, då vet jag ;-) ... :-)
Att man ska bo på landet och att våran lantbrevbärare ger en helt fantastiskt god service kan man sammanfatta detta med!

Men vad innehöll paketet då? Ja, det ska ni nog snart få se ... men först ska jag åka till min kära kollega i stan och dela med mig av innehållet. Och sedan blir det helg i Starred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar