fredag 10 maj 2013

Nu har nålarna någon stans att bo.

Nålhuset är färdigt. Jag målade det med oljefärg på tub och jag trodde först att det aldrig skulle torka. Nu är det, om inte helt så, i alla fall nästan torrt.

Plötsligt började jag helt oplanerat att tälja ett litet mönster. Min tanke var att om man täljer bort färgen så träder träet fram och man får en snygg effekt ;-). Först tänkte jag att det bara skulle få bli lite upptill, men så råkade det bli lite nertill också. När jag upptäckte att det inte blev riktigt så noga som jag önskade tänkte jag att det kanske skulle vara bra att göra på hela, för då kanske man inte så lätt ser att det inte är perfekt ... men som tur var hejdade jag mig själv ändå och ... nu är det klart!


Man tar alltså av korken och släpper in sina nålar. På med korken igen och de ligger i säkert förvar!

2 kommentarer:

  1. åj, vad fint det blev. och tack för förklaringen, nu förstår jag varför alla behöver ett nålhus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det självklart när man vet det! ;-) )))

      Radera