lördag 6 juli 2013

I fjol hade vi inget golv, i år har vi till och med tapet!!!

Det är sällan jag visar vad som händer i renoveringen här hemma. Det är gå grund av att vi hela tiden blir avbrutna och ingenting blir helt färdigt. Jag ska nog inte skylla på annat än att vi är så impulsiva både jag och David, kommer vi på något annat roligt vi vill göra så halkar vi liksom in på det istället för att göra klart.

Det är inte så roligt att visa halvfärdig inredning, men nu gör jag det i alla fall. Jag tycker faktiskt att man kan se att det är på god väg att bli någonting vettigt av detta.

I dag har jag satt upp tapet på väggen vid trappan. Typ ett halvår efter den vägg som ligger mitt emot. Jag blir så glad av den här härligt färgglada tapeten. Och när den kom mot den blåa färgen som är på trappan blev jag så exalterad att jag, helt omedvetet, stod och stampade med ena foten. "Vad gör du?" undrade David, "Vad då? Gör jag nåt?", "Ja, du stampar ju". Ja ja, det är bara att erkänna att jag blir glad av det jag tycker är vackert, så glad att kroppen liksom börjar leva sitt egna liv.

Under trappan ska det bli pärlspont. Någon ligger visst redan och vilar där under.

Nu ska vi bara måla färdigt staketet vid trappan, och sätta upp lister och foder. Men visst är vi på god väg!



Och som vanligt har vi hjälp i arbetet ... "Varför har du en såndär pensel?" undrade Nisse när jag kletade på tapetklister med en vanlig pensel "inte en roller?" "Det luktar grundfärg av klistret" tyckte Anna-Klara. Renoveringsskadade barn eller?

Här kan du se en liten tillbaka blick på vår hall ... här och
här och här ... Nisse har växt en del kan man se ...

1 kommentar: