tisdag 9 juli 2013

Lite mer tvättstuga ...

Här går det sakta men säkert framåt. David har en veckas semester nu, så då passar det ju att vi bygger tycker jag, fast jag tvingar honom inte, han gör det alldeles frivilligt ;-).



Sakta men säkert sa jag, men ordet sakta är kanske inte riktigt rätt att använda. För när det väl händer så händer det mycket på kort tid, omkring David. Och säkert? Ja, jag vet inte ... man kan aldrig så noga veta hur det kommer att sluta ...

I morse när jag steg upp var han redan i full gång. Han höll på att måla väggen bakom och ovanför tvätt/tork och tvättho. Vi har tidigare målat den pärlspont som vi har på resterande väggar. Den är i en väldigt ljus grå ton, nästan vit. Men vad var det nu för färg han hade hittat och använde? "Vad då? Är det inte den här färgen vi har använt förut?" frågade han chockat när jag verkade lite undrande ... "OJ! Jo, jag tyckte att den kändes lite mörk ...".

Jag kan sammanfatta detta med att, vi har nu en BLÅ vägg i vår tvättstuga, gråblå, i samma nyans som vår trappa. Det bästa med denna blå vägg är att den blev riktigt snygg. Ibland är det alltså bra att låta slumpen styra ... om man nu får kalla sin make för Slumpen? ;-). För hade aldrig David råkat ta fel färg, så hade vi aldrig fått denna snygga vägg. Lite synd, är bara, att den inte råkade bli grön istället, det hade matchat bättre till tapeten som ska sitta ovanför pärlsponten.

Titta på bilden ovan. Varmvattentankar och rör är inbyggda. Snart har vi en bänk och hyllor (vi skippade skåpen vi först tänkte återanvända) ovanför maskinerna. Visst blir det snyggt?!

Slumpens fru är nöjd och glad!

1 kommentar:

  1. Haha, så det kan gå!! :) Men härligt att han jobbar och står i. Och fint som snus blir det utan tvivel!!!!! Hejja er.

    SvaraRadera