tisdag 23 juli 2013

Tänk att man kan gå ut och plocka sitt eget kvällsfika i trädgården!

En tallrik med jordgubbar och mjölk, då sover man gott sedan! "Av mjölk blir man vacker och stark" har jag lärt mig. Och jordgubbar är ju proppfulla med järn. Järn som är bra för de röda blodkropparna i blodet, de som transporterar syret, ni vet, till alla små fabriker runt om i kroppen.

Jag rekommenderar ALLA som inte har jordgubbar i trädgården, att genast skaffa sig sådana. Det är enkelt. Jag har dem i pallkragar. Ifjol fick vi bara en gubbe, typ. Då var plantorna nya och jag misströstade lite, måste jag erkänna. Men i år! Det dignar! Vi plockar och äter direkt från landet och så plockar barnen in och äter till kvällsmat.


Kan man vara sur om man får äta hur mycket jordgubbar man vill? Ja, man kan ju alltid försöka. Men det går rätt så dåligt, även om man är "jupertlött" som Nisse brukar vara.

Och får man inte jordgubbar och mjölk här hemma, så kan man förstås springa över till farmor och farfar och hoppas på bättre jordgubbslycka där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar