söndag 7 juli 2013

Varför ska man göra det krångligt när nått så enkelt kan bli så gott?

I dag lyckades jag med en riktigt god anrättning. Och fort gick det också, kanske på 10 aktiva minuter + en stund i ugnen förstås. Jag hade kokt potatis över som jag tänkte att vi skulle äta upp. Och så lax ... hur svårt kan det vara?

Jag gjorde så här:
Jag lade de frusna laxbitarna, på lite olivolja, i en ugnsform. Saltade och kryddade med salladskrydda. Så stekta jag dem i ugnen. Obs, inte för länge då blir de blir torra.
När de var färdiga delade jag dem försiktigt i bitar, ganska stora. Jag skivade kokt, kall potatis över och bredde på en röra av cream fresh och lite grillkrydda. In i ugnen igen till dess det var varmt och hade fått lite färg.


Rätten serverades med persilja, gurka och kvällssol. I sällskap av mina två små minsta familjemedlemmar och några andra nyfikna, små fjäderprydda, vänner. Härligt tyckte jag!

1 kommentar:

  1. Men så gott (och enkelt!) det lät! Måste provas.

    SvaraRadera