torsdag 15 augusti 2013

I dag har jag lärt mig minst två saker.

1. Man skall inte sätta saftmajan på spisen och sedan gå ut och klippa gräs och spika upp djurhudar för torkning och ... och ... och .... Då kan man ha saft på hela köksgolvet när man kommer in igen.
Trettonåringar kan gallskrika!

2. Man ska inte bli överentusiastisk och spara fårtarmar i en bytta på diskbänken, för att man tror att man ska göra jättesupergoda lammkorvar. Det jäser så lätt i rötmånaden. Och när man öppnar byttan detonerar en stinkbomb som sprider en helt outhärdlig stank i hemmet.
Surströmming, släng dig i väggen!

Vad mer har jag lärt mig idag? Jo, man ska alltid laga mat för minst en familj extra.
Och säkerligen en hel del annat!

Så här fina och fräscha var tarmarna i går. De doftade verkligen ingenting. Men när jag idag lyfte på locket idag, hade tarmarna plötsligt svällt upp så de fyllde byttan ... BläÄÄÄ!

Insaltade fjälster finns att köpa för att stoppa korv i. Det känns som ett säkrare kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar