fredag 20 december 2013

Ska det bli en fridfull jul i år?

Oddsen är höga, så här långt.
Det pysslas på för fullt men jag känner mig väldigt lugn, trots att inte många julklappar är färdiga ännu. Vi har bestämt oss för att hoppa över BirstaCity i år, strunta i att trängas med alla hysteriska bilköer och julstressade människor. Vi stannar här i skogen och fixar julklappar.

Barnen har fått var sin rulle julpapper, för 9 kronor styck, en tejprulle och snöre. Många timmars rolig lek har det medfört. Klippande, tejpande och knytande. Vilken motorikövning! Anna-Klara har lärt sig att göra knorrar på snöret med saxen. Snart är hela barnkammarn inslagen :-P Jag kanske ska förtydliga att detta inte är de riktiga julklapparna, men jag börjar bli lite orolig över att jag inte ska veta vilka paket som är vilka.

Granen är tagen. Skogen dräller av färdighuggna granar. Stormen, Ivars, förtjänst. Inte till allas :-(, men till vår glädje :-). Det blir kanske två i år! Åtminstone både en där ute och en här inne.
Jag är inne på min andra tomteluva nu. Rundsticka är svårt att sticka snyggt på tycker jag, det blir så ojämnt. Men Nisse och jag har just stoppat den i tvättmaskinen för att den ska tovas ihop, så resultatet hoppas jag ändå ska bli bra. Om 34 minuter får vi se, spännande!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar