fredag 27 juni 2014

En liten virkad docka.

När barnen ska somna, på kvällen, passar jag på att virka. Det är mysigt att ligga där en stund tillsammans, även om man inte säger så mycket till varandra. Nisse somnar oftast först. Anna-Klara ligger längre och studerar noga mina rörelser med virknålen och garnet. Jag tror att hon kan virka snart, bara av att ha tittat på. Och det tror hon själv också. "Jag vill också virka!" tjatar hon, men det passar ju inte när vi ska sova ... och annars hinns det aldrig med. Men tids nog, får jag tänka.

Här är senaste kvällsverket.
Det är i vilket fall en sövande syssla. Det är inte bara barnen som somnar.

1 kommentar:

  1. Så ljuvligt! Barnen somnar trygga och vaknar med en leksak:)
    Stora varma kramar/ AnnaPanna
    Ps nu är vi på väg...;)

    SvaraRadera