söndag 27 november 2011

Stjärnan lyser och i gårkväll fylldes hela huset av pepparkaksdoft, underbart!

Jag vet inte hur många fålar Nisse har ätit nu på morgonen, och Staffan han finns knappast kvar. Tur att Karin bakade mer än en uppsättning av dessa :)

1:a advent drog igång även hos oss ...
... och som oftast, med dessa småbusar, gick bakningen i racerfart! Så även gräddningen.
Ganska snart blev Karin och jag ensam kvar vid bordet ... inte helt fel det heller. Vi saknade dock den traditionella stämningsskaparen "spring min Polle ...". CD-skivorna har inte kommit till rätta ännu och när jag tänker efter kom nog aldrig just denna CD fram på förra stället heller. Den är alltså två flyttar bort eller vad det nu blir? När firade vi egentligen jul sist? ... och var bodde jag då? Det är mycket nu ...

Men jag är på intet sätt orolig för stämningen. Nej, jag är säker på att jul i Starred kommer att fungera hur bra som helst ... med eller utan "Carlottes jul"! Eldstäder och levande ljus ger ju oss julstämning året runt här ;) ... och det kanske ändå är dags för lite nya traditioner?

Vänta ... nu hör jag någon som sjunger ute i köket ... "Jag ser det snöar ..." Jonathan såklart. Och titta! Kan det bli mer passande? ;)

Idag hoppas vi på fortsatt adventsbak på Bofinksvägen, mera mera mera!!! :)

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder, man känner lukten av jul. På fredag bakas det i Laggarberg. Även med stora barn får man stå ensam vid bakboredet efter en stund/Fia

    SvaraRadera
  2. Tack! :)
    Ja, det kanske helt enkelt är så det är bara ;))
    Men Jonathan är faktiskt, fortfarande, uthållig när det gäller bakning!

    SvaraRadera
  3. Så underbart gulligt med "hucklerna" (har aldrig skrivit det ordet förut kände jag...) på barnen! Mysigt!

    SvaraRadera