söndag 18 december 2011

16 december ... lilla julafton i Starred!

I morgon har vi "lilla julafton" så i natt, alldeles, alldeles nyss, har "det lilla jesusbarnet" fötts ... för vad vore väl julafton utan Jesusbarn?


Perfekt för mig att tro att julafton är en vecka för tidigt. Då har jag ju chans att hinna till rätta julaftonen kanske ;). För se vad fint och rent jag har på köksbänken, inte ett spår efter symaskiner, tidningar, brev, hårsnoddar, gardinupphängningsgrejer eller nått sånt .. jo lite pennor förstås. Spegeln var visst lite oputsad, det hinner jag innan riktiga julen, men kakel och bänkbelysning, som vi visst inte heller fått till, det får vänta. Vad fint det blev, när man plötsligt kan se bänkskivan, tycker jag ;)


Det redan juliga köket (det ger alltid lite julkänsla) är på god väg att bli ännu mer juligt.


Den som är uppmärksam ser att en liten vimpel-girlant har smugit sig in. Gjord av papper, så bra! ;) För den har gjort så att den hängande lampsladden plötsligt kändes väldigt naturlig. Den som är ännu lite mer och lite onödigt uppmärksam ser att vi bara har tapetserat halva köket. Det går det med ... det spelar liksom ingen roll när inget annat heller är färdigt. Jag skulle vilja uppmuntra dig till att istället titta på den fina julrosen jag har på skänken, här i förgrunden. Det är min första och väldigt efterlängtade!

Ett litet "godjul" till i morgon då :)

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag följer med glädje din fantastiska blogg. Vilka underbara pepparkakshus ni gjorde! Fanny var eld och lågor, och planerar redan att göra efter din ritning nästa år! Du har ett otroligt skrivspråk som gör att man faktiskt sitter i ditt kök när man läser!
    Nu önskar jag er en fin och fröjdefull jul, och kanske hittar tomten er i skogen! :))
    Kramar från Fågelvägen

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad mysigt ni har fått! Och en sååå söt julkrubba!!! Här hade vi lilla julafton igår, hoppas ni hade en jättebra lilla julafton också! Och ett litet god jul till er i ert mysiga hus önskar jag er.... :) Mvh. Maja B (Evelinas mamma från Kompassen om du minns...)

    SvaraRadera
  3. Va fint ni får det! Verkligen juligt och mysigt. Tror vi måste ta och kika förbi någon dag/kväll, om det är tillåtet... :)
    //Sofia

    SvaraRadera
  4. Marie! Vad roligt att höra ... allt ihopa, Tack! :) Ja, testa att göra pepparkakshuset, det var roligt. Brukar ni göra pepparkakshus? Kan tänka mig det :)
    Tomten hittade faktiskt hit redan idag ... jag tror att han bor i något rum här i huset faktiskt ... tyckte mig kunna se det ;) ... och jag hoppas att han kommer fler gånger :)
    Jag önskar er en underbar jul också. Med mycket vila, mys och god mat.
    Kramar från Starred!!

    Maja, såklart att jag minns! Visst var det bra och ta en liten julafton så här lite i förväg, julen går ju så fort så det är bäst att börja i tid. Det var jättemysigt :)
    Godjul-Kramar!!

    Sofia! Jag tycker verkligen att ni ska titta förbi något, och vi kommer gärna och tittar förbi hos er också. Vi måste fixa något här framöver :) Kram!!

    SvaraRadera