söndag 1 januari 2012

GOTT NYTT ÅR KÄRA VÄNNER!


Vilken vinternatt vi har!
Knarrande snö och en stjärnklar himmel.
Det var absolut bäcksvart och vindstilla när vi vandrade ner mot Starreds badstrand för att avfyra några festligheter.







Äntligen blev vår tingssal uppdukad till fest, levande ljus och glittrande girlanger. Elden sprakade i öppna spisen. God mat bars upp och ur ljudanläggningen som David riggat upp ljöd härlig musik. Glada människor, i olika åldar, fyllde rummet. Dans och glädje! Festen fortsatte ända in på småtimmarna. Nu förstår jag vad man ska ha en tingssal till ;).


Bäst som jag satt där kom jag att tänka på de julkalas som jag själv var på som liten. Jag tänker främst på de hemma hos mammas moster i Vänna. Allt var perfekt med dukar, servetter, porslin, ljus, mat, dofter och fina kläder. Det var verkligen kalasens kalas! Men jag vet ju inte hur de vuxna upplevde det. Det här var mer ett party, inget alls var nog perfekt men ändå var allt helt perfekt. Jag hoppas och önskar att det ändå är just så som de små skall minnas denna kväll. Som någonting lite overkligt, något som befinner sig i gränslandet mellan dröm och verklighet.


Det enda jag saknar är en grammofonspelade, helst med vev och tratt. Undra var jag kan hitta det? ... och undra vem som ska sitta och veva? :)

Jag har fått en upplevelse som jag sent kommer att glömma. Tack alla som firat in det nya året med oss!

Jag önskar även alla er andra ett riktigt härligt, lyckligt,  roligt, händelserikt, vilsamt, kärleksfullt ... ja, allt man kan tänka sig som ger er ett underbart Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar