fredag 13 januari 2012

Klagovisor från Starred

Idag är ingen bra dag ... en trött, gnällig och bråkig mamma, trötta, gnälliga och bråkiga barn. Besked som får mig att bli både ledsen och arg. Vissa banala som jag bara borde skaka av mig, strunta i, vilken jag är så oerhört dålig på. Andra som faktiskt inte går att bortse ifrån eftersom de är avgörande för vilken livssituation människor i min närhet får det ... och även jag själv.

Vi ska ju förbereda ett jätteroligt kalas idag. Baka, blåsa ballonger och ha mysigt. Jag ska skärpa mig. Ta en kopp kaffe, se över inhandlingslistan, brotta på overallerna, ta mina små och åka till stan.

TUR att Anna-Klara inte vet att det är just idag hennes födelsedag är. Hon tror att det är i morgon. Får man göra så?

1 kommentar:

  1. Så får man helt klart göra. Man ska vara snäll med sig själv.
    /Sofia

    SvaraRadera