fredag 24 februari 2012

"Åh vad sina många dockor"

I närmare tio år har detta tyg legat och väntat. För vad gör man av en liten tygbit med fyra vackra ryska dockor på?

Ett täcke till docksängen? Kunde bli bra. En kudde? ... på höjden i sådana fall ...hmm?

Men här om dagen var det dags.  Jag hade äntligen bestämt ... jag trär upp dem på tråd och hänger dem på väggen.

Klippa ut, sy dit en baksida, vända, stoppa, sy ihop ... jag ni förstår ju hur. En bit bomullsgarn, några träpärlor och såja ... då hänger de på väggen!

Det är bara pinglan som saknas, jag har den redo egentligen, men var?

6 kommentarer:

  1. Alltså du är så KREATIV!! Åh vad jag blir impad, kanske mest av att du tar dig för! Please smitta mig med den egenskapen. Jättefint blev det!
    Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag se till dig .. du är ju så kreativ du med ... men du har rätt, det är inte så lätt att hinna eller orka ta sig för, alla gånger. Man får skärpa sig ... inte tänka bara göra ;)
      Kan jag så vill jag gärna smitta av mig, det är ju faktiskt en del av min önskan med att göra en blogg!

      Radera
  2. Oooo! Jättefin! Bra idé! Och vilken snygging som ligger i soffan, med skjorta och allt = coolt! :)Vi längtar efter er!!!
    Pinglan kommer nog snart tillrätta?!
    /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är han snygg!!!
      Vi längtar verkligen efter er vi med ... tur att vi ses till helgen!

      Radera