tisdag 1 maj 2012

Grattis lilla ÄLSKLING!

Nisse gjorde som man bör på sin födelsedag, steg upp i tid. 4.43 slog han upp sina små runda solar. Våra liknade mer släckta lanternor när vi masade oss upp. Sång och paketöppning tog vi i soffan i vardagsrummet. Först såg han lite förvånat bortkopplad ut när vi sjöng. Han funderade. Vi som hade pratat så om att den här dagen skulle komma. Men sedan förstod han ... paketen var till honom!! Han satt i mitt knä och jag kunde känna hur varenda muskel i hans kropp arbetade medan han intensivt rev av alla papper. Lycka!

Dagen gick sedan i sömnens tecken, då andra tröttisar, sömngångare och småsjuklingar kom på besök. Vi hade ju suttit brasvakter lite var stans kvällen innan. Men barnen var glada i hågen och partajade obehindrat. En härligt avslappnad födelsedagsbjudning var vad det blev. Jag tror och hoppas att alla var nöjda.

Nisse har i alla fall varit på strålade humör hela dagen, båda ljusen blåste han ut i ett hujj, och jag tror nästan att jag kan se att han är ett år äldre idag. Han kostade till och med på sig att säga "bärgarn" i stället för "brumbrum" när han lyckligt nog fann en liten blå-grön bärgningsbil, med stora vita framtänder, i ett av sina paket. Favoriten för dagen. Nu sover han sött med sin nya "bärgarn" i handen.

Min älskade lilla tvååring!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar