tisdag 24 juli 2012

Dränering och entréfundering

Hur går det här egentligen? Jag tycker att det har varit dåligt med uppdateringar på sista tiden. Sanningen är den att sedan David fick semester finns det inte en chans att hinna med ens en liten stund vid datorn, så jag hinner inte berätta om alla våra små och stora framsteg här hemma :).

Idag är det dränering som gäller. Vi har hyrt en liten grävare. Den är rolig att köra, så det jobbet går hittills lätt. Svårt är det dock, jag har nog spelat för lite TV-spel för att kunna manövrera skopan i mjuka rörelser med spakarna. Men det går! I går mättes tiden noga så att jag och David fick köra lika mycket, men idag vinner nog David :).

Vi planerar vår nya entré samtidigt ... det är ju smidigt att göra det i samma veva. Vi hade först planer på en, inte stor men, lite större trall på framsidan, som man skulle kunna ha en liten kafémöbel eller korgstol på. Men så igår när vi var och skulle köpa material så kände jag plötsligt, NEJ! Vi måste vänta lite. Och lite senare på kvällen, när vi satte igång med grävmaskinen, så såg jag plötsligt hur det ska vara. En liten anspråkslös entrétrappa, nästan bara som ett trappsteg in. Och klättrande rosor på väggen intill ... OJ vad jag kommer att bli nedröstad angående rosenplanteringar i dräneringen ... men vi får se vem som vinner ... och jag har en lösning som kanske kan godtas ;).

På gaveln, där vi har tagit upp en dörr för groventré, där ska vi bygga en liten glasveranda. Så vinden fångas upp och man kan ställa vagnar och stövlar mm. Men det bygget har vi tänkt vänta med till nästa sommar, i år ska vi bara bygga golvet till den. Roligt!

Nu ska jag ta blocket och gå ut och skissa i SOLEN! ... jag kanske måste leta reda på mina barn först bara ... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar