söndag 1 juli 2012

Titta vad mysigt jag har det då!

Den här mysigheten kostade mig 19 kronor, på Jula. Vilket återerövrande av livet! Annars är ju livet som småbarnsförälder en aning inskränkt ... men man får faktiskt skylla sig själv om man tillåter sig att vara så begränsad så att man inte ens kan läsa en liten stund på kvällen ... det finns ju läslampor vettja!

Resten av världen kanske redan har en sådan här lampa, och jo, jag visste sedan länge att det fanns. Men själva känslan av att äga och använda en, är en revolutionerande upptäckt för mig. Vilka möjligheter den ger mig! Nu kan jag alltså läsa på kvällen utan att väcka övriga familjen eller tända eld på stället med nattlinnen hängande över glödlampor.

Nu gäller det bara att orka hålla ögonlock och bok uppe och hjärnan mottaglig för textens innehåll ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar