lördag 30 juni 2012

Vi drog till Lockeby gårdsbutik i morse!

Ett riktigt mysigt ställe med massor av fina saker. Som dessa små söta dunbollar till exempel. Bara två dagar gamla! Jag förstår dock inte hur de har kunnat få plats i ett ägg. Den här lilla kycklingen som Anna-Klara håller i är kläckt ur ett blått ägg, den enda hönsrasen som lägger blå ägg berättade Jessica, som äger stället. Hon sa naturligtvis vad rasen heter också, men det har jag redan glömt. Någon som vet får gärna fylla i.



I övrigt så tänker jag varje gång jag är där att ... "nästa gång ska jag åka SJÄLV" ... så jag hinner titta på någonting. Min tid går mest åt till att jaga och säga ... "ajaj, nej, stop, man får inte röra, bara titta med ögonen" ... men helt utan resultat. En ensamtur skulle i och för sig kunna bli lite väl farlig med tanke på hur mycket jag då skulle hinna få lust att handla ...

En liten present lyckades vi i alla fall fixa innan klubborna var uppätna och färden vände hemåt igen.

Hitta till butiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar