onsdag 1 augusti 2012

Huvudstaden ...

... jag förstår att du har väntat på mig ...  och nu kan jag avslöja att jag är på väg!

Vi åker i morgon, klockan åtta, men packat det har jag inte. Jag är så less på packningar. Trunkar och påsar som skall bäras hit och dit. Ombyten och blöjbyten och allt vad det är. Så den här gången tänker jag åka packningslöst. Det är ju bara jag och David. Anna-Klara och Nisse ska sova hos mormor, alldeles själva, för första gången. Spännande.

Okej, en handväska med en tandborste och något mer kanske får följa med. Resten köper jag nytt ;) det är ju liksom lite av vitsen och nöjet med att komma till dig. Vet du hur länge sedan det är, som jag var hos dig förresten? Nej, det förstås, det är så länge sedan så det finns inte en levande själ som minns, inte ens en uråldrig stenstad som du. Detta är alltså en mycket stor händelse för mig. Det är på den civilviseringsnivån som jag befinner mig ;)

Det är väl så att jag egentligen har precis allt vad jag behöver, här. Det finns ett outtömligt utbud av viktiga människor och lika så underverk i Guds storslagna natur just här, där jag är. Det räcker för att ge mig all den inspiration, till liv och kreativitet, som jag behöver. Men jag kan inte låta bli att tycka att det här ska bli så otroligt roligt! Och jag har längtat efter detta så länge!

Ja, ja ... jag ville bara förvarna dig lite, stora staden Stockholm ;)

2 kommentarer:

  1. Hoppas den stora staden hade vett att uppskatta ditt besök;) kram EL

    SvaraRadera
  2. Ja, vet du jag tror det ;)
    Den bjöd på vackert väder hela helgen och när jag drog upp rullgardinen den dag vi skulle åka hem så grät den ... ett sorgeregn ;)))
    Vi hade jättemysigt! :)

    SvaraRadera