måndag 6 augusti 2012

Att skapa rum.

Vi skulle ha tolvårskalas och vi anade regn i luften. Något måste göras. Vi behövde en plats att vara på och i ett svep hade vi fixat ett.

Det är alltid lika roligt att göra utrymmen användbara, att återinta eller skapa något av någonting som aldrig tidigare använts eller upptäckts.

Vardagsrummet har varit fullpackat hela sommaren. Byggnadsmaterial, möbler och bråte ifrån hall och tvättstuga har barrikaderat stället. Tyvärr är inte allt borta ännu, men vi fick god plats, och tyvärr kom vissa saker inte längre ut än i hallen så nu står de och väntar på flytt igen. Åh, vad jag längtar tills det är lite mera klart. I alla fall på något ställe, så man kan se hur fint det faktiskt är tänkt att det ska bli ... någon gång i framtiden.


Ett rum ... och ett till, en tolvåring, några kalaspajer och massor av trevliga firare. Sedan var det bara att köra igång!

I morse gick jag in bara för att se om det verkligen var sant, och det var det. Jag har ett vardagsrum! ... i alla fall in vissa synvinklar och lika så kameravinklar ;).

2 kommentarer:

  1. Härligt med rummet! :) Ser så stort och fint ut. Och grattis hälsar vi till den nyblivne 12-åringen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är superskönt ... och jag vill rensa ut MER! för jag känner mig sååå frustrerad av röran ... den är inte härlig ...
    Tack! :) Jag ska hälsa till Jonathan :)
    Hoppas att ni mår bra, jag har tänkt på Märtas ben.
    Kram!

    SvaraRadera