måndag 20 maj 2013

Lapp på lapp men ingen söm ... det är kålhuvudet det. Här har du lapp på lapp och fantastiskt mycket sömmar ... alltså LAPPKUDDEN!

"Vad stora de är!" sa Ulla när hon såg en av dem "den här måste ju upplevas för att man ska förstå, en bild gör den inte rättvisa".


De är stora och härliga dessa kuddar. En innerkudde med måtten 65x65 cm passar utmärkt. Och en med fjädrar i är absolut värt att satsa på.

Den piggar upp och ger en lantlig känsla på köksoffan. Tänk dig den i en korgstol på verandan eller i hängmattan! Jag måste köpa en hängmatta i sommar!! Men den fungerar förstås även på sängen eller i vardagsrumssoffan ... tur att jag förklarar för er va? ;-) ))



Dragkedja där bak som du ser ... ja, ibland är det svårt att förmedla via bild. Jag vet inte alls vad ni tänker och tror när ni ser mina bilder. Jag tänker naturligtvis på att försöka visa allt så nära verkligheten som det bara är möjligt för mig.

Unika!
Kuddarna är sydda i både nytt och återbrukat material. Jonathan var med mig och hjälpte till att lägga ut lappar i olika kombinationer. "Den här lappen behöver jag fler av" upplyste han. "Det går inte, vi har inte mer sådant tyg" svarade jag. "Då får vi köpa mer" tyckte han. "Det går inte heller, det där tyget är gammalt och går inte att få tag i idag". "VA!? Då är det ju värt hur mycket som helst!!!" var hans reaktion. Ja, just så tänker jag med, ibland svider det i hjärtat när jag klipper i ett gammalt kärt tyg. Men jag har bestämt mig. Jag vill dela med mig!

Varje kudde är unik, jag säljer dem i olika färger, där jag anger de mest dominanta färgerna.
Alla är färgglada!
Till Butiken HÄR!

2 kommentarer:

  1. Kuddarna är helt ljuvliga! Jag kanske måste ta med en till södra klotet...
    Kram AnnaPanna

    SvaraRadera
  2. De är underbara!!

    SvaraRadera