fredag 7 juni 2013

Det blev en hammock!

Nu har vi provgungat och den fungerar :-)

Jag ville ha en extra stor hammock så att alla kan få plats och så att man kan ligga två i bredd. I alla fall skavfötters. Jag hade inte sett någon ute på marknaden så jag tänkte att vi får bygga den själva. Nu är det gjort och den blev till belåtenhet. Den ska stå ute i gräset för altanen är alldeles för liten.

Lite putsning på mjukdelarna krävs dock. Dynan skall kortas av och kuddarna där bak skall få fodral. Madrassen har jag förresten köpt på loppis och kuddarna är ifrån en gammal slaktad soffa. Tänk vad tur att man spar på saker ibland ändå.

Jag har tänkt att kan ska göra armstöd och ett tak, men den fungerar precis som den är idag också.
Nöjd och glad!

7 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt ju!!!!!! Råimpad, i vanlig ordning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja den blev mysig. Kom och gunga vettja! :-)

      Radera
    2. Så gärna så! :) Fattar fortfarande inte hur du bär dig åt. Kan man ens bygga en sån själv?!?

      (på tal om nåt annat, såg du mina sms om imorgon?)

      Radera
  2. Jättefin!!

    Ha de´gott! /Eva

    SvaraRadera
  3. Hej
    Såg er fina hammock och tänkte höra om ni gjort den på frihand eller om ni har någon ritning som ni kan dela med er av? Om inte så skulle jag verkligen uppskatta om ni har några fler bilder på den i sin helhet som ni kan dela med er av. Min email är danieljens@yahoo.se.
    Med vänlig hälsning,
    Daniel

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken fin hammock! Jag undrar precis som Daniel här ovan om du har någon ritning eller fler bilder att dela med dig av. Du når mig på anna@karlgard.se.
    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  5. Hej. Mitt barnbarn skall bygga en hammock som skolprojekt , och nu hittade jag din fina sida med en helt perfect hammock. Har du fler bilder vore det toppenbra så vi kan kolla lite hur han skall göra. Min emailadress i så fall är:holmstromlena55@gmail.com. Med vänlig hälsning Lena

    SvaraRadera