lördag 27 juli 2013

I dag var det alldeles för varmt för auktion!

Vi höll på att torka ut på bara typ en halvtimma. Vi fick leta upp den nästan obefintliga skuggan och köpa glass och dricka.

Fynda gjorde jag, trots hettan! Eller vad säger man om 6 m Marimekko för 20 spänn? Inte så illa va? ;-)
Riktigt snyggt tycker jag. Och nu känns så där som att "det här kommer jag att kunna sy ALLT av, i framtiden" för det känns som att det är så sjukt mycket. Vi får se om jag, i alla fall, kan lyckas få till en klänning till 40-årskalaset, våren som kommer.

Och Anna-Klara köpte sig en hel, glittrande, skatt för en femma. Hon dekorerade matbordet till middagen med fyndet.

Sällskapet fyndade också. Saftmaja för en tia och två små string hyllor samt ett sideboard i teak för lite och ingenting. Skräpauktioner är bäst kan jag konstatera efter sommarens auktioner.

Vi lämnade in tidigt och åkte för att äta lunch, umgås och bada i stället.

Sommaren är bäst!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar