söndag 28 juli 2013

Sommarens första saft!

David spikade upp dörr- och fönsterfoder på förmiddagen. Vilken skillnad det blir! Det är verkligen viktigt att göra klart sånt där ... men jag VET, det är så lätt att det dröjer.

Det var lika hett som föregående dagar så jag kände mig helt utslagen och orkade inte göra nått ... tills dess att jag hörde honom säga ... "det skulle vara gott med lite saft".

"Vi har ingen saft" tänkte jag "men vi har bär!" och innan jag hade tänkt tanken färdigt så var jag ute vid buskarna och plocka bär, jag fyllde på med lite jordgubbar också.

Sedan var det bara att koka. Alla var med. Jonathan kom med sockret och hällde i. Och båda de små ville stå alldeles för nära den heta saftmajan.

En halvtimma senare stod det fem glas med nykokt saft ute på trädgårdsmöbeln och fem svettiga och förväntansglada personer satt runt omkring och väntade ivrigt på att få smaka.



Det här är livet när det är som bäst tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar