lördag 29 oktober 2011

Ännu en dag av renovering ...

... på tu-man-hand denna gång :)
Oj vad mycket mer man hinner utan barn som man måste jaga, skydda och underhålla.
All renoveringstapet är nu uppe i barnkammarn och jag har börjat att måla.

Just nu känns det bara vitt, vitt, vitt ... men det skall bli annat också.

Väggarna i salen är nu färdigmålade, golvlist lika så. Och golvet i salen är slipat efter grundmålning och målat ett varv, i en ljus, ljusgrå ton.

Här ser du David med pensel och färg, det går som en dans! 
... och så hann vi med att "fika på färgburk" vid brasan i barnkammarn.


En lös fundering i ett svagt ögonblick ... Kan man lägga in en mjuk och skön heltäckningsmatta i ett rum med kakelugn?
Det vore ju mysigt ... jag ser framför mig hur barnen kastar sig ner på golvet och myser in sig i den :).

6 kommentarer:

  1. Underbart! Vad fint det vita golvet blir.
    Och så romantiskt med fika på färgbruk, ska nog bjuda Johan på det någon dag snart...:)/Eva B

    SvaraRadera
  2. Den dagen ungarna gosar in sig i mattan så skulle du tycka det var en bra idé. Men den dagen de snorar och kräks o kissar på den är det inte lika roligt ;)

    SvaraRadera
  3. Så sant! Tack för varningen :) Det ska nog tänkas på ett tag till detta.
    Eva! Såklart ni ska fika på färgburk :)))

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt att se allt som händer med huset :) Personligen så gillar jag inte heltäckningsmattor :) men en flyttbar typ ryamatta kan aldrig va fel :)Kram

    SvaraRadera
  5. Vet ni vad? Vi tog och målade golvet. Och så gör vi precis som du säger Maria(är det du? :)) vi har en stor matta på mitten. Jag gillar ju inte heltäckningsmattor jag heller egentligen :)

    SvaraRadera
  6. Ja det e jag :)(Maria P alltså:)) Bra val! Snyggt rum!

    SvaraRadera