lördag 29 oktober 2011

För vissa människor är INGENTING omöjligt ...

... så är det för min make. Tur för mig va? ;)
Jag skall ge några exempel för att förtydliga.

Så här kan det låta:
"Älskling, idag har jag köpt två stora oljecisterner som vi kan renovera och använda i vårt värmesystem. Den ena är på 7 kubikmeter och den andra på 3.

Alltså förstår ni hur stora de är? Den stora skall alltså byggas in, få tak, och utgöra flisförråd med skruv in till pannan och den andra skall isoleras och byggas om till ackumulatortank, med även solcellsslinga, har han planerat. Ja, han har köpt en skorsten också, "bara" 7 meter hög ;). Är det inte fantastiskt?! Jag imponeras och tycker att det är både bra, roligt och spännande med återanvändning och gör-det-själv-projekt :)

Ett annat exempel:
"Jag ska BARA flytta över motorn från den andra bilen"

Detta mitt i en tid av stress och press ... det handlar denna gång om att vi behöver en till bil nu när vi bor så långt ifrån allt och alla, och den får helst inte kosta någonting alls. Vi äger redan en skoda Felicia med körförbud och totalkatastrofal kaross, men den har en fungerande motor. Då löser han bilproblemet med att köpa en till, exakt likadan skoda, fast med bra kaross men med icke fungerande motor.

Ååh vad jag älskar honom och ååh vad jag älskar att han gör allt själv.
Jag skall inte trötta ut er med så många fler ;) ... men i dag sa jag "NEJ!!! vi köper en ny!!" ...

Då handlade det om att vi glömt den långa borren, som kan borra genom timmerstockar, hemma på Fågelvägen i Timrå. Och han säger såklart ... "vi kan åka till fabriken (hans arbete) och göra en". Alltså GÖRA en borr?! Jag betvivlar inte att han kan, jag vet att han kan ... men hur lång tid tar det? Och vi som har lämnat våra barn hos mormor för att panikrenovera hela dagen.
"Ja, det kan vi ju förstås också göra" svarade han då ... och så for vi och köpte en :)

Så är det att ha en egen Macgyver ... som dessutom är världens snällaste ... inte helt fel ;)

Hoppas att ni gläds med mig! :)

2 kommentarer: