torsdag 26 april 2012

Monstersamarbete.

Anna-Klara hittade en bok som jag har lånat på biblo för att ha med till slöjden. Sy monster är titeln, vilket är en perfekt morgonsyssla medan alla fortfarande är pigga och glada.

Så varför inte göra det? Vi drog igång, tog samma plan som de flesta av eleverna på skolan. Först titta och inspireras och sedan rita och hitta på själv. Det är ju oftast roligast så!

Jag klippte ut och sydde ihop på symaskinen. Men sedan ... helt sjukt ... sydde hon ihop hålet för stoppningen själv :O. Brodera ögonfransar kan hon också! ... med min hjälp då. Jag tog några stygn och hon något, varannan gång, så orkade vi hela vägen runt.
"Och en glad mun!" ville hon också ha. Den fick jag sy dit.


Ett äkta litet Anna-Klara-design-moster blev det tillslut!

Och hon visar själv hur många år hon är :).

2 kommentarer:

  1. Underbart....fantastiskt att få ta del av denna skaparglädje!!! Så duktig Anna-Klara är!!
    Kram Borghild

    SvaraRadera
  2. Wow! Grrrrymt!
    /Karin

    SvaraRadera